Begravning



Idag begravdes 10-åriga Engla. SVT direktsände det... Det kan man ju tycka vad man vill om, men jag kunde i alla fall inte titta. Såg lite i början, men kände att jag inte klarade av det, så jag bytte till en annan kanal. Det går inte att beskriva med ord hur jobbigt det måste vara för dom nära och kära. Kan bara tänka på min egna lilla Engla och hoppas för allt i världen att inget någonsin kommer att hända henne. Tycker att Englas familj är fruktansvärt stark... Jag själv hade nog aldrig klarat av det.

Mammans öppna brev

Vi vill tack för den enorma uppslutningen, stöd och engagemang från alla som varit vid vår sida under sökande och i vår sorg, som blivit allas vår sorg.
Engla var en tjej som spred ljus och glädje.
Engla har alltid vetat att hon skulle bli något speciellt, nu vet vi att hon blev en ljusbärare som förenar våra hjärtan över hela världen. Vi känner tillsammans och påverkas av varandra. Vi förstår att vi är ett.
Snälla ta hand om varandra och var varliga mot vår jord.
Vi får frågor om vad vi känner för 42-åringen - folk kan bara få gå till sig själva och känna, så förstår dom vad vi känner.
Att han har erkänt gör att vi kan släppa oron för att Engla fortfarande far illa någonstans.
Vårt liv kommer aldrig att bli sig likt, men vi kommer att kämpa för att hitta en vardag för oss och våra barn, där vi vill hitta ett sätt att bära Englas ljus vidare till något stort och positivt för alla.

Frid och Kärlek
Carina, Torbjörn, barnen


En kort dikt, men väldigt bra innehåll:

Månen frågade mig
- Varför gråter du
Jag svarade:
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

R.I.P lilla Engla!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0