Onsdag...

Jaha då var det onsdag och Alecx har bara i morgon och jobba också för på fredag är han pappaledig... Helgen blir så mycket längre när han är ledig i 3 dagar även om vi inte får så mycket tid ihop nu i helgen, då han har spelning.

Jag har börjat bli ruskigt rädd för mig själv ibland. Jag har alltid varit minnet själv... Jag kommer ihåg allt, allt, allt. Har aldrig behövt skriva upp saker på lappar för jag kommer ihåg det ändå. När Alecx ska plocka undan något måste han alltid berätta för mig vart han gör av det, för han kommer aldrig ihåg vart han lägger det, men det gör jag.... Men nu har det hänt något. Jag kommer inte ihåg någonting längre. För någon vecka sen skulle jag cykla till Kvantum och handla och då skulle jag ha med mig Alecx bankkort.... Jag cyklar, tar en korg och börjar handla. När jag gått igenom halva Kvantum kommer jag ihåg att jag glömt hans bankkort. Det var bara för mig att cykla hem och hämta det och sen tillbaka igen. Snacka om att jag fick motion då. En annan sak är att jag brukar fråga Alecx om kvällarna vad han vill ha för mat dagen efter. Vi brukar komma på något ihop, men sen dagen efter så har jag glömt vad vi bestämde. Igår bestämde vi att jag skulle göra en "komihåg" lista över vad vi behöver fixa här hemma. Lite småsaker bara, men ändå.... Sen ringde han precis och frågade om jag hade skrivit listan... Hade jag ju helt glömt bort. Får börja skriva "komihåg" lappar till att jag ska skriva "komihåg" lappar haha!!!

Igår var vi i alla fall uppe på stan en vända. Jag skulle ta ut pengar, så att jag kan köpa mina böcker till skolan. Samtidigt passade vi på att köpa blöjor till Engla, för dom var nästan slut på dagis. Willys hade en "Big Box" där det ligger 2 paket blöjor i. Ett paket brukar kosta 130 kronor ungefär och den här boxen kostade 190 kronor. Billigt och bra!!! Vi gick in en sväng på Lindex också för att se om det fanns något fint till Engla. Vi hittade 2 tröjor och ett par byxor....



Efter att vi var klara på stan bestämde vi oss för att cykla hem till svärmor. Påväg dit kom jag ihåg att jag glömde att ta ut pengar.... Så nu får jag gå upp till stan idag i stället och ta ut pengarna. Får motion nu i alla fall när minnet börjat bli dåligt. Dom får väl lägga in mig på ett demensboende innan jag ens fyllt 30 ;)

Nehe nu ska jag ta och göra lite nytta.... Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Malin

Det där med minnet kan du allt ha du som har hackat på mig och mitt dåliga minne :) !! Nu kanske det är din tur att komma på mamma och mig i köket pratandes om hur oroliga vi är över dig och ditt minne! :P Ligger kanske i släkten, kommer nog ifrån mormor :)

2009-01-21 @ 13:03:08
Postat av: Mmm

Det är åldern helt säkert, vänta bara så ska du få se, det blir värre och värre...

2009-01-22 @ 00:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0