Tisdag...

Idag skulle jag egentligen har fixat mina naglar, men hon mår fortfarande inte bra. Får gå sunt och se ut som sjutton ett tag till ;)

Igår fick jag äntligen mina pengar från CSN, så då blev räkningarna betalda och sen var jag nere på skolan och köpte böcker, så nu kan jag äntligen sätta igång med skolarbetet.

Jag och Engla var på JYSK en sväng igår eftermiddag för Alecx behövde vila en stund, vilket inte var så konstigt. Köpte i alla fall en liten stol till Engla som hon ska ha och sitta på i vardagsrummet. Såhär ser den ut:



Sen köpte jag en gummiapa som är lite otäck att ta i ;) Och sen en katt. Om man kastar den i golvet så låter den som en katt. Såhär ser den ut:



Är den lila i vänstra hörnet.

Engla var så rolig, för när jag hade monterat stolen, så skulle hon ju självklart provsitta och brevid henne skulle apan och kissen sitta. Dom skulle vara med henne överallt sen. Dom skulle få smaka på maten hon åt och sen skulle dom ju få lite dricka ibland också.

Engla sover på mage med en napp i munnen och några runt sig om hon brukar ligga och trycka på innan hon somnar. Igår skulle kissen vara med i sängen, så igår nussade hon med kissen istället för napparna. Hon har aldrig tidigare fastnat speciellt för någon sak, men den här kissen ska med överallt. Till och med i vagnen när vi skulle åka till dagis i dag på morgonen.

Igår blev det en liten promenad med Annelie. Hon fick pengar av mig som hon ska ge till Anna idag som jag har lånat för längesen.... Inte så ofta jag och Anna ses, så jag har inte kunnat lämna tillbaka dom. Anna fyller år idag (GRATTIS) så Annelie skulle dit ikväll, så då tänkte jag att hon kunde ta med sig pengarna för jag tycker inte om att vara skyldig....

Ikväll är det tvättning som gäller. Är en hel del som behövs tvättas. Önskar att vi hade egen tvättmaskin, så att man slapp skriva upp tider och passa. Lättare när man kan slänga i en tvätt när det passar en själv. Annars tror jag inte att det händer så mycket mer idag. Nu måste jag i alla fall sätta igång med skolarbetet.

Ha en bra dag!!!!

Kommentarer
Postat av: mamma

Låter väldigt pedagogiskt med en katt som skriker när man kastar den i golvet!! Hon är ju för söt det lilla barnet. Pussa henne från mej!

2009-01-27 @ 12:41:18
Postat av: Annelie

Roligt att hon tyckte så mkt om den... Puss

2009-01-28 @ 09:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0