Onsdag...

Dom senaste dagarna har varit kaotiska... Har inte vetat vad jag ska göra med mitt liv.

Var på skolan i måndags och skrev in mig. Är ju egentligen färdig med det, har bara praktiken kvar. För att inte bara göra praktik, så tänkte jag läsa lite extrakurser. Fanns inte så mycket att välja på utan bara 2 kurser. Med detta blev det alltså så att jag bara skulle läsa 50 %... För att alla ska förstå betyder detta 1500 kronor i månaden. Till råga på allt sa min lärare att jag INTE fick jobba när jag ska ut på praktik. Vilken vanlig svensson klarar sig med 1500 i månaden. Jag tyckte att det var tufft med 3000, men nu skulle jag alltså klara mig på hälften.

Jag grubblade hela måndagen och kom fram till att skolan inte var någon idé längre. På tisdagen var jag och skrev in mig på arbetsförmedlingen i stället. Jag ringde skolan och sa att jag gav upp och vill ha mitt slutbetyg. Ja, men visst... Du har inte fullföljt din praktik fick jag till svar... FÖRBANNAT!!!! Nu har det i alla fall löst sig och jag får mina slutbetyg trots praktiken.

Idag ringde jag till jobbet och berättade att jag numera är arbetslös och kan jobba hur mycket som helst. Har fått 4 dagar till i augusti, 1 vecka i september och 1 vecka i oktober. Nu får jag bara sitta och hålla tummarna på att många blir sjuka ;)

I och med att jag nu slutat plugga måste lån betalas tillbaka till CSN. Tack och lov är inte detta på så mycket. Ska dock betala 3200 i augusti och lika mycket i november. Sen har jag ungefär lika mycket nästa år också. Det känns väldigt myket att betala en så stor summa tillsammans med dom andra räkningarna, så jag ringde och pratatde med CSN. Jag kan dela upp betalningen per månad i stället och med det blir inte summorna lika stora. Jag betalar ju ändå tillbaka samma summa under samma tid, fast mindre summar lite oftare... Aja ni förstår.

Detta är vad jag har pysslat med under dom senaste dagarna. Allt måste ju hinnas med under den tid som Engla är på dagis. Nu får hon ju bara vara 8.30-11.30...

Nehe nu ska jag fixa lite här hemma också...

Kommentarer
Postat av: Anna

Det kommer att lösa sig vännen, du fixar ju allt..Kramar till Dig från mig

2009-08-19 @ 10:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0