Provsvar

Mina provsvar hade kommit ringde en sköterska om i måndags. Jag fick en telefontid med läkaren idag vid klockan 8. Man blir ju lite orolig när dom ringer sådär... Men i alla fall. Allt såg bra ut, förutom ett prov som visade att jag har vitamin B12 brist. Kan ju bli allvarligt om man inte hittar det i tid, för man kan få blodbrist och skador på levern, men eftersom att alla mina andra prover såg bra ut, så har ju inte jag fått något av det. Jag ska äta tabletter för det i ett halvår och sen ta nya prover. Kan ju vara så att jag har slarvat med att äta sånt som innehåller B12. Det är kött, fisk, mjölk, ägg, ost osv. Kan ju hända att jag slarvar lite med att äta det.

Skönt att det inte var något allvarligt i alla fall. Ska börja med tabletterna i morgon, så jag hoppas att jag ska bli lite piggare i fortsättningen. Är väl så van nu vid att vara trött, så nu kommer jag väl få för mig att jag inte kan sova alls haha!

Ska iväg och ta min spruta idag med. Tar den var 3:e månad. Får så ont efter ibland. Hoppas att det inte blir så denna gång.

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0