Blodprov

Igår var jag hos doktorn och tog blodprover. 6 hela rör... Var tvungen och kolla upp min långvariga trötthet. På ett sätt hoppas jag på att proverna ska visa något, för det är skit jobbigt att vara såhär trött hela tiden, men å andra sidan vill jag inte att det ska visa något... Vill ju inte vara sjuk på något sätt. Har lite blandade känslor...

Men i alla fall... Jag har väldigt små och tunna blodkärl som knappt syns, så det är väldigt svårt att ta blodprov på mig. Sköterskan som skulle göra det hade väldiga problem. Som tur väl är, så träffade hon rätt första gången (ibland får dom sticka min ett par gånger innan nålen kommer rätt). Saken är den att när hon skulle byta rör, så kom nålen ur läge, så hon fick försöka trycka på nålen utanförhuden med hjälp av sitt finger och sen föra nålen fram och tillbaka för att hitta rätt igen. Detta fick hon göra vid varje rörbyte. Jag trodde f*n jag skulle tuppa av till slut. Jag såg liksom hur hela rummet började snurra. Detta gör jag inte om på väldigt, väldigt länge.

Här kommer en bild på min arm som är helt mörbultad:


Kommentarer
Postat av: Mikaela Kronberg

Otäckt! Hoppas det inte är något! Kram till dig

2008-10-23 @ 13:39:52
Postat av: Annelie

Nu har jag kollat på dina inlägg.. Roligt o se dig idag... Det ser inte alls roligt ut med armen, förstår att du ville lappa till henne... Roligt med en ny dator, har den gamla åkt ut?

Puss

2008-10-23 @ 17:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0