Förkylning och feber

Jag blev förkyld i söndags :( har inte känt mig dålig utan bara en vanlig förkylning.

I måndags så var vi och åt middag hos farmor. Alltid lika gott :) När vi kom hem därifrån tyckte jag att Engla kändes varm. Vi tod febern och det visade sig att hon hade 38.5... Hon fick lite alvedon och somnade redan vid 18.30. Vid 2 på natten vaknade hon och drack upp nästan en hel flaska med vatten. Efter en liten stund kom det upp igen i våran säng... Och känslig som jag är mot sånt blev jag dålig och fick springa på toa flera gånger... Det var kaos här. Stackars Alecx fick kliva upp till jobbet efter bara några få timmars sömn.

Natten där efter la han sig i soffan i förhoppning om att få sova lite mer. Vi har en väldigt smal skinnsoffa så han hade ju klibbat fast i den och även trillat ur en gång och slagit i axeln. Jag hade faktiskt lagt på ett underlakan, men det hade glidit av...

Engla har haft runt 40 grader i feber, men idag är hon bättre. Känns skönt... Aldrig kul när dom små liven är sjuka.

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0