Helgen...

I fredags kom mamma, pappa, malin och louise hit på middag. Blev ytterfilé och potatis. Till efterrätt blev det cheesecake med blåbärssmak... Den var faktiskt riktigt god. När dom hade åkt hem cyklade vi en sväng. När vi kom hem tyckte jag att Engla kändes varm, så jag tog febern på henne... 39,0 hade hon. Ingen förkylning eller så utan bara hög feber. Var lite svårt att få henne till att sova ocg saken blev inte direkt bättre av att han som flyttat in jämte oss hade världens jäkla fest. En skit jobbig natt med andra ord.

När Engla vaknade på lördags morgon hade hon 39,1... Vi åt lite frukost och målade ägg.









Alecx målade lite ägg:







Innan Engla skulle sova middag tog vi febern igen och hon hade då 39,8. Ringde mamma och frågade om hon hade lust att hämta oss 3, för vi hade inget att göra... Hon kom efter att Engla hade sovit. Engla sov i bilen en stund och när hon vaknade fick hon alvedon och blev bättre. Vi var ute i trädgården och grillade... Så gott med den första grillningen för i år :) Engla sov bra den natten och när hon vaknade på söndagen var febern i stort sett borta.

Vi gick till vattnet för att mata änderna, men det fanns inga där, så vi fick bara lägga brödet i gräset i stället. Efter det gick vi hem till min mormor en stund och fick fika. När vi fikat klart gick vi hem till mamma och pappa igen och där väntade en massa trädgårdsarbete. Pappa hade kört med mossrivaren, så vi fick räffsa och köra bort mossan. Efter det städade vi i uterummet och tvättade utemöblerna, så sen var det fint ;)

Efter att vi hade ätit körde mamma hem oss igen. Skönt att komma iväg lite ibland. På söndagen hände det inte så mycket mer. Vi var bara ute och cyklade en lång runda och köpte glass. Nya nogger med smak av mint. Riktigt god var den.

På måndagen (igår) var vi bjudna upp till farmor på mat. Vi gjorde Engla lite påskfin och målade hennes tånaglar och satte "pippitoffsar" på henne. Hon är ju galen i pippi ;)









Engla fick ett påskägg av farmor med godis i och ett par solglasögon. Ska försöka ta en bild på henne idag när hon har dom på sig, så ska jag lägga ut den i morgon.

Helgen har varit riktigt bra med tanke på sjukdom och sådär. Skönt med långhelg någon gång ibland ;)

Idag har jag varit i skolan och gått igenom etik och livsfrågor. Hon sa att jag ligger mellan VG och MVG, men hon skulle gå igenom mina inlämningsuppgifter igen innan hon satte ett betyg. Får ju minst VG i alla fall och det är jag väldigt nöjd med :)

Idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på. Kanske blir en cykeltur idag igen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0