Helgen...

Alecx åkte till Töcksfors tidigt på lördag morgon. Lång väg att åka...


Engla och jag gick och mötte farmor på stan vid 10. Vi köpte ett par skor till henne som hon ska ha nu under våren och förhoppningsvis hösten (om inte fötterna växer allt för mycket) på dagis... Hon hade lika dana skor i höstas, fast en annan färg bara och dom var hur bra som helst!


Så här ser dom ut:




Sen efter det gick vi till Lindex och köpte kläder som Engla ska få av farmor när hon fyller år. Kan inte fatta att hon snart fyller 2... När vi kom ut från Lindex stod det en massa folk utanför och kollade på en lastbil... Kan ju tyckas lite konstigt, men det var faktiskt så att den höll på att köra ner i vattnet som rinner längs med stan. Personen som var ägare till lastbilen har blommorna utanför Willys och säkerligen hade han glömt lägga i handbroms eller liknande, så att lastbilen börjat rulla. Han hade en jäkla tur att inte hela lastbilen körde ner i vattnet.

Tog ett kort med mobilen på det:





Fick vi och alla andra lite lördagsunderhållning på torget ;)

Senare på eftermiddagen åkte vi till min syster... Vi åt lite och var ute i trädgården. Var ju helt underbart väder i lördags. När vi kom hem till farmor igen så badade Engla, för hon var het svettig efter den varma dagen. Det är så svårt att veta hur mycket man kan klä av dom nu utan att dom ska behöva bli sjuka... Efter det var det dax för Engla att sova.

Igår var det inte alls lika skönt väder... Vi var vid min gammelmorfars  grav och planterade lite blommor nu till våren. Är så hemskt när man ser dom gravstenar där det ligger ett litet barn begravet. En pojke hade bara hunnit bli 7 månader. Usch det är så himla hemskt. Man blir så otrligt tacksam för det man har och för att man är frisk.

Även igår blev det god matt i form av älgstek och potatis. Farmor är så jäkla duktig på att laga mat... Till efterätt blev det hemlagad ostkaka. Det är ju också såååå gott :)

Efter all mat och trevligt sällskap gick vi hem till Alecx som då var hemkommen. Vi gjorde inte så mycket mer än att bara slappa framför TVn... Såg dokumentär på TV4 Fakta om Josef Fritzl. Sjukare människa får man ju leta efter. Hans dotter var inlåst i 24 år och jag är 23. Jag kan inte föreställa mig att vara tvungen att sitta inlåst i hela mitt liv. Det är helt otroligt. Hans barn som hon har fått föda också. Stackars familj. Dom är ju dömda för hela deras liv pga hans hemskheter. Fy fan säger jag bara...

Har tagit ett kort på vårt påskris nu. Våra färger är svart och vitt, så självklart fick fjädrarnas färger gå i det ;)



Ha en bra dag!!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi såg också den där lastbilen, lite komiskt faktiskt hehe... men himla tur att ingen satt i vägen vid vattnet när den körde ner! Ha det fint..!

2009-04-06 @ 12:13:25
Postat av: Mikaela

Hehe... det med Lastbilen såg jag och M också när vi skulle åka och köpa blommor till Ms mamma!

Så knasigt =)

Hoppas allt annars är bra!



Kram

2009-04-08 @ 10:14:35
URL: http://mikaelka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0