Tisdag...

Tänkte berätta om hur jag sabbade hela vår måltid igår...

Det började med att jag skulle koka potatis... Hade lite för mycket vatten i så det kokade över... Inget konstigt med det, för det kan ju hända rätt ofta. Den här gången följde det med små potatisbitar i vattnet som rann över, så när det kom på plattan så började det lukta bränt såklart... Hällde ut en del av vattnet så att det inte skulle koka över igen. Medans jag väntade på att potatisen skulle koka färdigt, så förberedde jag det andra jag skulle ha till. Efter ett tag började det lukta mer och mer bränt... Tänkte att det var konstigt för det var ju ett tag sen potatisen brändes på plattan, men men... Efter ett tag började det att fräsa i kastrullen med potatis och då helt plötsligt så slog det mig... Potatisen där i håller på att brännas... Vattnet hade kokats bort, så där i låg en massa svarta potatis... Lyckades i alla fall rädda dom som låg överst, så att jag kunde göra mos av det. Efter detta så började jag med att steka köttfärs... Tycker att köttfärs luktar illa innan man har kryddat den och så, även denna gång. Efter att jag hade kryddat luktade det fortfarande illa. Jag smakade på en liten bit och ja, det var för gammalt. Fick ju bara kasta ut att, så allt var KAOS igår. Ska göra ett nytt försök idag och hoppas att det går bättre... Var inte helt kul att diska ur kastrullen som potatisen legat i :(

Igår var vi hos svärmor en stund... Fick vitlöksbröd till fika. Är så himla gott, men Alecx tycker inte om vitlök, så därför äter vi det aldrig. Är ju inte så att jag sitter och trycker i mig en massa vitlöksbröd själv...



Idag vet jag inte alls vad som händer... Nu ska jag i alla fall sätta mig med skolarbete. Ha en bra dag!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jadu! Att koka vid potatisen gav inga pluspoäng serru!

En smärre chock när jag kom hem från jobbet och klev in i köket! :P Men du ÄR duktig!

Puss

With All Love

2009-02-17 @ 17:25:05
URL: http://www.strangelmusic.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0