Onsdag...

Jaha då var det redan onsdag... Tycker att tiden går rätt fort nu, men det gör ingenting. Vill att det ska bli vår nu, så att vi får hit lite sol och värme. Tycker att det regnar i stort sett varje dag nu. Länge sen solen tittade fram nu :(

Igår stod det tvättning på schemat. Alltid lika skönt att bli av med tvätten. Var rätt mycket igår.

Engla och Alecx var på Ö&B en sväng, så jag fick en stund för mig själv där och det är alltid uppskattat. Engla fick ett ritblock, kritor och ett pennfodral. Hon älskar att måla. Hon går runt och säger MÅLA hela tiden. Det roligaste är att det inte är hon själv om ska måla utan att det är vi och att hon bara ska titta på. Hon har så mycket idéer för sig den lilla tösen ;)

Tittade lite på en dokumentär på kanal 5 igår. Kunde inte titta på hela för jag höll inte riktigt med dom på dokumentären. Den handlade i alla fall om amning. Det var vissa mammor som höll på att amma sina 5-åriga barn och vissa mammor som även var kompisar höll på att byta barn mellan varndra för att den ena kanske inte hade så mycket mjölk. Jag tyckte att det var hur knäppt som helst. Det finns gränser. Själv slutade Engla att amma helt när hon var 5 månader. Kanske kan tyckas som tidigt, men jag trivdes aldrig med amningen utan jag gjorde det för hennes bästa. Vid 5 månaders ålder så klarar dom ju att äta annat mat. Det bästa för barnet är ju självklart amning och om man av någon orsak inte kan amma, så finns det ersättning. Skulle du välja ersättning eller att din kompis ammade ditt barn??? Visst det finns att köpa färdigutpumpad mjölk också, men att ge någon annans mjölk sådär?? Finns en massa delade åsikter om det där, men jag skulle aldrig göra det. Kanske är det jag som är en dålig mamma som skulle välja bort det bästa alternativet för mitt barn??? Ja inte vet jag...

Ha en bra dag!!!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Fy blä jag kollade på det också...och jag håller med dig Emelie!

2009-01-28 @ 11:30:07
URL: http://mikaelka.blogg.se/
Postat av: Evelina

Skulle kännas MYCKET konstigt om jag gav Natalie någon annans bröstmjölk, nej det skulle jag aldrig göra. Eller se någon annan amma min bebis, nej där går verkligen gränsen. Hurra för mjölkersättning!

Kram Kram

2009-01-28 @ 13:58:29
URL: http://www.wåhlin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0