Tyck till

Jag har tänkt tycka till lite om dom låtar som är med och tävlar i finalen i melodifestivalen på lördag.

Måns Zelmerlöw - Vad har jag att säga om Måns bidrag... Visst är den bra och han levererar ju alltid, men det är just det. Man vet vad man har att vänta. Det är inget nytt... Men som sagt låter är inte dålig.

Caroline af Ugglas - Hennes inlevelse är abslout inget att klaga på. Man ser att hon tror på det hon sjunger, men vad är det hon sjunger om???? Jag blir så fruktansvärt irriterad på hennes ryckningar i hela kroppen med alla dess gester... Jag koncentrerar mig på detta och glömmer bort att lyssna på låten. Som en klok person sa: Låten hade varit bättre om man inte hade behövt titta på henne.

Agnes - Vad är det för kroppsstrumpa hon har på sig egentligen??? Förstår att Charlotte Perelli tackade nej till denna låt förra året, för den är kass. Hur tråkig som helst. Tyvärr Agnes.

H.E.A.T - Visst är det lite go i låten, men hallå!!!! Detta lyssnade dom på under bronsåldern och detta är 2009.

Emilia - ZzZzZzZz Har bara en sak att säga om denna låt, väck mig när den är slut!

Alcazar - Den här låten är en av mina favoriter. Det är svårt att sitta still när man hör den och det är så det ska vara. Mer av detta!!!

Sarah Dawn Finer - Min absoluta favorit. Har ni lyssnat på texten?? Kommer att lägga ut både bidraget och texten senare. Jag tror att alla kan relatera till det hon sjunger om och det är det som gör att den griper tag i mig. Sen har hon en sån fantastisk röst också. Skulle kunna ha denna låt på repeat en hel dag utan att tröttna. Var länge sen en låt fick mig att få sån gåshud som denna låt ger... GO SARAH GO SARAH GO SARAH!!!!!!

E.M.D - Fina pojkar att titta på ;) Låten är inte dålig, men tyvärr så faller den mig inte i smaken. Det är ändå en snygg uppvisning dom gör.

Sofia - HALLÅ detta är svenska melodifestivalen INTE grekiska... Förstår att den internationella juryn röster denna vidare, för den kan ju fakitskt gå hem i Grekland, men vad hjälper det oss??? Trodde först att hon sjöng om Allah haha!!! Nej, nu ska jag inte bara vara negativ för låten är faktiskt inte dålig, så det är synd att hon sjunger på grekiska. Tror att den hade kunnat vara riktigt bra om hon sjöng på engelska.

Molly Sandén - Jag tycker att Molly Sandén har en riktigt stark röst. Hon vann ju lilla melodifestivalen för ett par år sen och den låten var bra... Men så kommer vi till denna. Fy vad mesig. Faller mig absolut inte i smaken.

Malena Ernman - Den här låten är ju väldigt annorlunda. Tycker att det dom senaste åren verkar vara det som går hem i ESC. Låtar som är annorlunda kommer ganska högt upp. Det kanske är det som behövs??? Jag har i alla fall väldigt svårt för denna låt. Tycker inte om opera för fem öre, så det är bra att hon blandar lite. En sak som är dålig är att man inte hör vad hon sjunger när hon går över till operan.

Detta var vad jag tyckte. Lämna gärna en kommentar på vad du tycker...

Här kommer bidraget med Sarah Dawn Finer och texten.



Sarah Dawn Finer - Moving On


Dreaming, hoping
For another try
I've been looking, searching
Deeper down inside
And if I lose my way
I'll find another road
'Cause I can make a change
On my own


I'm moving on
And I'm gonna get stronger now
And nothing will break me down
I will not give in to doubt
Those days are gone
I can be who I wanna be
And start living my life of me
I believe it finally
I'm moving on


Something, somewhere
That I long to find
I am learning slowly
One day at a time
That if I lose and fail
I'll be fine


I'm moving on
And I'm gonna get stronger now
And nothing will break me down
I will not give in to doubt
Those days are gone
I can be who I wanna be
And start living my life of me
I believe it finally
I'm moving on


To a brighter dawn
Gotta take the fight
I can make it right


I'm moving on
Nothing will break me down
I will not give in to doubt
Those days are gone
I can be who I wanna be
And start living my life of me
I believe it finally
I'm moving on
Yes, I'm moving on
I'm moving on


Kommentarer
Postat av: A

EMD .. "Fina pojkar att titta på "

Nu får du lägga ner.. Dom är en sorglig blandnig av dåliga musiker. Tsss..

Bättre upp hjärtat!

2009-03-09 @ 14:25:38
Postat av: Emiia

Håller med helt om Sarah Dawn Finer..hur grym röst som helst! Och jag älskar låten, hoppas verkligen den vinner!

2009-03-09 @ 14:49:53
URL: http://elmilia.blogg.se/
Postat av: emma

Jag läste din blogg så jag såg det..Stackars lilla plutt..Men hon mår bättre nu va?kram

2009-03-09 @ 17:26:18
URL: http://ems86.blogg.se/
Postat av: Annelie

Sarah, Alcazar är ju klart bäst! Men om EMD skulle vinna skulle jag inte bli ledsen för låten fastnar lätt i hjärnan! Ska bli roligt o se på lör!

Men RÖSTA inte på Ugglas fyyyyyyyyy

2009-03-09 @ 17:46:49
Postat av: Mikaela

Jag gillar Caroline af Ugglas helt KLART (Kanske inget jag tycker borde vinna melodi festivalen, men jag gillar låten om man inte tittar på henne ;P ) och ett stort plus till Sarah som alltid haft en underbar sångröst! Själv tittar jag inte på melodifestivalen men däremot hoppas jag få se eurovision...kul att se alla länders bidrag i alla fall!





Hahahaha.....go Ugglas go Ugglas

2009-03-10 @ 09:44:10
Postat av: Evve

Heja Caroline af Ugglas, hon är hela klart bäst!

2009-03-10 @ 18:22:06
URL: http://www.wåhlin.com
Postat av: MizthaNguyen (v.

Hejsan! Lust att följa varandras bloggar via bloglovin? isåfall lägg till mig och skriv sedan när du gjort det så kommer jag att lägga till dig direkt när jag ser det, tack och hej :)

2009-03-15 @ 04:21:03
URL: http://mizthanguyen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0