Lördag och Eurovision

I lördags var vi och handlade en sväng på Willys. På eftermiddagen var vi en sväng hos farmor och fikade. På kvällen var det först Robinson och senare Eurovision...

Jag har helt nöjd med tävlingen. Efter varje bidrag satte jag och Alecx poäng på dom. Från 0 till 5 var det. Om vi ska utgå från topp 3 så satte vi följande poäng: Norge - A=4 E=4, Island - A=3 E=5 och slutligen Azerbajdzjan A=1 E=5... Jag hade alltså rätt stor koll ;) Jag gick dock in i tävlingen med en svag 2:a på Norge, men poängen ökade under kvällen. Första gången jag hörde låtan tyckte jag att det var rena skiten och fattade inte hur den kunde vara segertippad. Är nog en låt man måste höra ett par gånger innan det fastnar.

Blev inte ett dugg förvånad att det gick så pass dåligt för Sverige som det gjorde. Själv tycker jag att låten är helt kass och tror att det hade gått mycket bättre för min favorit, Sarah Dawn Finer.

En låt som jag fastnade för i Eurovision var Portugals bidrag. Tycker att den är skit härlig. Synd bara att den är på portugisiska, så att man inte fattar något... Om den hade varit på engelska hade den nog varit min favorit...

Andra bidrag som jag tyckte var bra var Grekland, Rumänien, Turkiet och Finland. Det fanns en hel del bra låtar med!!!

Låtar som fick en stor fet NOLLA av mig var följande bidrag: Litauen, Frankrike, Kroatien, Ryssland och Storbritannien. Fattar inte hur Storbritannien kunde få så mycket poäng. Tyckte inte att hon kunde sjunga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0